loading...

گروه مشاوره رايانه ، تلفن همراه

هيواتك سامانه تخصصي رايانه كمك تلفني و مشاوره تلفن همراه , مشكلات موبايل , مشكلات رايانه و لپ تاپ , مشكلات اينترنت و شبكه هاي اجتماعي است.

بازدید : 341
11 زمان : 1399:2

هرچند تعداد اين كسب و كارهاي مجازي و آنلاين در ايران نسبت به آمار جهاني، رقم بالايي نيست ولي همين حضور، نويدبخش آينده‌اي روشن براي كسب و كارهاي مجازي، تجارت الكترونيك و خريد آنلاين در آينده‌اي نه‌چندان دور است. همان گونه كه در گوشه و كنار جهان از پلتفرم‌هاي آنلاين گوناگون بهترين استفاده مي‌شود، يكي از پيام‌رسان‌هاي موبايلي مؤثر در عرصه كسب و كارهاي مجازي، اينستاگرام است كه در ايران نيز محبوبيت بالايي دارد. مقاله رفع مشكل ورود به اينستاگرام ما را مطالعه نماييد .



هرچند تعداد اين كسب و كارهاي مجازي و آنلاين در ايران نسبت به آمار جهاني، رقم بالايي نيست ولي همين حضور، نويدبخش آينده‌اي روشن براي كسب و كارهاي مجازي، تجارت الكترونيك و خريد آنلاين در آينده‌اي نه‌چندان دور است. همان گونه كه در گوشه و كنار جهان از پلتفرم‌هاي آنلاين گوناگون بهترين استفاده مي‌شود، يكي از پيام‌رسان‌هاي موبايلي مؤثر در عرصه كسب و كارهاي مجازي، اينستاگرام است كه در ايران نيز محبوبيت بالايي دارد. مقاله رفع مشكل ورود به اينستاگرام ما را مطالعه نماييد .


اين شبكه اجتماعي كه به‌ دنبال ناآرامي‌هاي اخير به مدت چند روز در ايران فيلتر بود، دغدغه بسياري از صاحبان مشاغل آنلاين و مجازي را به‌دنبال داشت و برخي نيز نگران از دست دادن مشتريان خود بودند.

سرانجام اينستاگرام رفع فيلتر شد ولي از آنجا كه براي چنين كسب و كارهايي، اينستاگرام و تلگرام لازم و ملزوم يكديگر هستند رفع فيلتر اينستاگرام به تنهايي چندان از دغدغه آنها كم نكرده و اين گروه در كنار ديگر كاربران، چشم به راه رفع فيلتر اين شبكه پيام رسان موبايلي بودند كه سرانجام اين اپليكيشن نيز رفع فيلتر شد.

اما محبوب‌ترين اپليكيشن‌‌هاي پيام رسان موبايلي سال 2017 در جهان كدام شبكه‌هاي اجتماعي بوده‌اند و كداميك بيشتر مورد توجه صاحبان كسب و كارهاي مجازي قرار دارند؟

محبوبي به نام واتس اپ

واتس اپ با 1.3ميليارد كاربر به‌عنوان محبوب‌ترين پيام رسان موبايلي سال 2017 شناخته شده است و پس از آن، فيس بوك مسنجر با 1.2ميليارد كاربر قرار دارد. WeChatبا 938ميليون كاربر و QQ Mobile با 861ميليون كاربر نيز در جايگاه‌هاي بعدي جاي گرفته‌اند. اينستاگرام با حدود 800 ميليون كاربر و نيز اسكايپ، اسنپ چت و وايبر، ديگر شبكه‌هاي پيام رسان موبايلي هستند. مقاله ساخت گروه در واتساپ را مطالعه نماييد .

لاين نيز از نظر تعداد كاربر در رده نهم قرار دارد. جالب است بدانيد با اينكه تلگرام در ايران عنوان محبوب‌ترين شبكه اجتماعي را دارد ولي اين پيام رسان موبايلي در جهان با حدود 180ميليون كاربر در جايگاه دهم جاي گرفته است.

البته ميزان اين محبوبيت‌ها، وقتي به كل شبكه‌هاي اجتماعي اعم از موبايلي و غيرموبايلي بنگريم، كمي تغيير مي‌كند و فيس‌بوك با 2.01ميليارد كاربر در صدر محبوب‌هاي جهان قرار مي‌گيرد. فيسبوك با اين تعداد كاربر را اگر بخواهيم با يك كشور مقايسه كنيم، بايد بگوييم كه از چين بزرگ‌تر خواهد بود. پس از فيس‌بوك، يوتيوب با 1.5ميليارد كاربر و سپس واتس اپ و فيس‌بوك مسنجر جاي گرفته‌اند . WeChat و QQ Mobile نيز جايگاه‌هاي بعدي را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن اينستاگرام، Qzone، Weibo و توئيتر جاي گرفته‌اند.

با وجودي كه اينستاگرام پنجمين شبكه پيام رسان موبايلي محسوب مي‌شود ولي وقتي به كسب و كار آنلاين در جهان نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم كه اين شبكه، بيشترين تأثير را در اين باره داشته است. آمار مؤسسه پژوهشي e-marketerنشان مي‌دهد كه ماهانه بيش از 800 هزار خريدار در جهان از اينستاگرام استفاده مي‌كنند و برندهاي معروف و معمولي جهان نيز از اين پلتفرم استفاده مي‌كنند تا فيلم، عكس و متن‌هايي به اشتراك بگذارند و از تبليغات محصولات جديد يا قديمي خود در محيطي كاملاً ديجيتال، بيشترين بهره را بگيرند.

اين مؤسسه پژوهشي در تازه‌ترين آمار خود آورده است كه تعداد تبليغ‌كنندگان كالا يا خدمات در اينستاگرام، ماهانه 2ميليون نفر است كه رقمي قابل توجه و تأثيرگذار محسوب مي‌شود.

از سوي ديگر طبق همين آمار ازآنجا كه اينستاگرام روزانه 500ميليون كاربر فعال دارد و63درصد اين كاربران هم 13 تا 17ساله هستند، بنابراين فروش محصولات در اين پلتفرم، بازاري بسيار پرسود خواهد بود. همچنين 72درصد كاربران اين شبكه اجتماعي با ديدن پست‌هاي تبليغاتي، ترغيب مي‌شوند تا اين محصولات را خريداري كنند.

همچنين تعداد تبليغ‌كنندگان در اينستاگرام اكنون به يك ميليون اكانت رسيده است درحالي كه اين رقم در سال 2016 حدود 200هزار اكانت بوده است. گفتني است كه تحقيقاتe-marketer در سال 2015 پيش‌بيني كرده بود درآمد حاصل از تبليغ اينستاگرام موبايلي به 2.81ميليارد دلار در سال 2017 مي‌رسد يعني رقمي معادل 10 درصد كل درآمد فيس بوك كه البته تا حدودي نيز درست از آب درآمد.

اينستاگرام محبوب امريكايي‌ها

اينستاگرام كه در اكتبر 2010 متولد شد، سرانجام با بهاي 715ميليون دلار توسط فيس بوك خريداري شد و در حالي كه در زمان خريد اينستاگرام، تعداد كل كاركنان اين شبكه اجتماعي، 13 نفر بود، اكنون اين تعداد به 400 نفر رسيده است. با توجه به مالكيت فيس‌بوك، اين شبكه اجتماعي نيز با انجام نظرسنجي‌هاي متعدد، آمار جالب توجهي در زمينه فعاليت كسب و كارهاي مجازي بر اين پلتفرم در جهان ارائه داده است.

در همين راستا، 60 درصد كاربران فيس‌بوك در يك نظرسنجي گفته‌اند با محصولات جديد در اينستاگرام آشنا شده‌اند، 70درصد كاربران نيز عنوان كردند كه حداقل يك اكانت مربوط به كسب و كارها را دنبال كرده و 75درصد از آنها عنوان كردند كه با ديدن پست‌هاي تجاري، به گونه‌اي نسبت به آن واكنش نشان داده‌اند كه از آنها مي‌توان به بازديد از وب سايت، خريد، پيشنهاد آن پست به يك دوست و... اشاره كرد.

اما اينستاگرام در كدام كشور بيشترين كاربر را از نظر كسب و كار آنلاين دارد؟ امريكا يكي از كشورهايي است كه از ظرفيت تبليغاتي و فروش آنلاين، بيشترين بهره را گرفته است. گفتني است كه در امريكا بيش از 85.5 ميليون كاربر اينستاگرام وجود دارد و انتظار مي‌رود كه اين رقم تا سال 2021 از مرز 118ميليون نفر نيز بگذرد كه البته بخش قابل توجهي از اين كاربران نيز به تجارت روي اين پلتفرم پرداخته‌اند.

آمار نشان مي‌دهد بيشتر جوانان و نوجوانان، كاربر اين شبكه اجتماعي هستند و پس از امريكا نيز روسيه، برزيل، تركيه و بريتانيا جزو كشورهايي هستند كه از ظرفيت و پتانسيل بازار اينستاگرام بيشترين بهره را مي‌برند.يكي از واقعيت‌هاي اينستاگرام، اين است كه 80درصد از كاربران حداقل يك كسب و كار را در اينستاگرام دنبال مي‌كنند و دست‌كم 30 درصد كاربران اين شبكه اجتماعي، يك محصول را كه براي نخستين بار آن را در اينستاگرام كشف كرده‌اند خريداري كرده‌اند.

مزيت‌هاي اينستاگرام

اما اينستاگرام چه مزيتي نسبت به ساير شبكه‌هاي پيام رسان موبايلي دارد كه تا اين حد مورد توجه فعالان كسب و كار مجازي قرار گرفته است؟ اينستاگرام به ابزارهاي تحليلي مشخصي مجهز است كه مي‌تواند هر پست را آناليز كرده و حتي لايك‌ها را مورد تجزيه و تحليل قرار دهد. اين موضوع نقش مهمي در ارزيابي درست از وضعيت بازار و بازاريابي خود دارد تا اگر صاحب كسب و كار مجازي در جايي راه را خطا رفته، روش خود را تغيير بدهد.

يكي از مزيت‌هاي اينستاگرام نيز هشتگ‌ در اينستاگرام است. هشتگ‌ها نه تنها به كاربران كمك مي‌كنند تا محتوا و عكس‌هاي خود را دسته‌بندي كنند بلكه يكي از راهكارهاي ارتقاي وضعيت فروش و تجارت الكترونيك نيز محسوب مي‌شوند. نتايج تحليل e-marketer نشان مي‌دهد پست‌هاي اينستاگرامي كه حداقل يك هشتگ را با خود به‌همراه دارند، 12.6درصد بيشتر مورد توجه كاربران قرار مي‌گيرند و با اينكه هر پست اينستاگرامي مي‌تواند تا 30 هشتگ داشته باشد، برندها و كسب و كارهاي آنلاين به‌طور متوسط از حدود 11 هشتگ بهره مي‌گيرند تا بيشترين تأثير را در كسب و كار خود بگذارند. با توجه به اهميت اين موضوع، هفت هشتگ از هر 10 هشتگ اينستاگرام، به برندها اختصاص دارد.

يكي ديگر از پتانسيل‌هاي كسب و كار اينستاگرام، قابليت Instagram Business است. افزايش تعداد كسب و كار و نيز برندهايي كه از اينستاگرام استفاده مي‌كنند با قابليت پروفايل‌هاي Instagram Business كه در ماه مه 2016 رونمايي شد، ارتباط مستقيمي دارد. تعداد كسب‌وكارهايي كه داراي پروفايل تجاري Instagram Business هستند از 1.6 ميليون در سپتامبر 2016، اكنون به 8 ميليون عدد رسيده است و علاوه بر برندهاي بزرگ، كسب و كارهاي كوچك و نوپا نيز سهم عمده‌اي از چنين پروفايل‌هايي در اينستاگرام را به خود اختصاص مي‌دهند. مقاله بيزينس اكانت اينستاگرام را مطالعه نماييد .

مقاله : آشنايي با سايت اينستاگرام تحت وب و پست گذاشتن از سايت اينستاگرام را مطالعه نماييد .

اما تفاوت پروفايل‌هاي معمولي و تجاري چيست؟

در پروفايل تجاري اطلاعات زيادتري از خود مي‌توانيد به اشتراك بگذاريد و البته شرط لازم آن، داشتن يك صفحه فيس بوك براي آن كسب و كار است. گفتني است كه در سال 2013، تنها 11.5درصد برندها از اينستاگرام براي تبليغ و فروش محصولات خود استفاده مي‌كردند درحالي كه در آن زمان، اين رقم براي توئيتر 60درصد بود. البته اين رقم براي توئيتر در سال 2016 به 66.6درصد و در سال 2017 به 67.2 درصد رسيد پس شاهد رشد زيادي در شبكه اجتماعي توئيتر نيستيم. با وجود اين براي رشد ميزان استفاده برندها از اينستاگرام، كافي است نگاهي به سال 2017 بيندازيم كه 70.7درصد از برندها بر بستر اين پلتفرم فعاليت دارند يعني در فاصله 2013 تا 2017 شاهد رشد حدود 7برابري حضور برندها در اين پلتفرم هستيم كه اين، رقم قابل توجهي است.

درآمدزايي ايراني‌ها از تلگرام

تلگرام نيز يكي از پيام رسان‌هاي موبايلي است كه در ايران بسيار مورد توجه كاربران قرار دارد و صاحبان كسب و كارهاي مجازي بر اين پلتفرم فعاليت دارند. بخشي از درآمدزايي كاربران اين شبكه اجتماعي به كانال‌ تلگرام مرتبط با كسب و كارهاي مجازي و همچنين كانال‌هايي بازمي‌گردد كه بر حسب تعداد اعضا و اعتبار آن، به تبليغات مي‌پردازند.

آمار techrasa، مؤسسه‌اي كه تنها روي موضوع استارتاپ‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي و پيام رسان موبايلي تحقيق مي‌كند، نشان مي‌دهد كانال‌هاي فارسي زبان با بيش از 2ميليون كاربر مي‌توانند براي هر پست تبليغاتي بين 70 تا 125دلار درآمد كسب كنند. البته اين تبليغ تنها 2ساعت روي كانال باقي مي‌ماند و اگر صاحب آگهي بخواهد بيشتر از اين زمان تبليغ كند بايد دوباره هزينه آن را پرداخت كند و البته رقم آگهي، بسته به زمان نمايش آگهي متفاوت است.

علاوه بر آگهي‌هاي تبليغاتي، بسياري از كانال‌ها هم در حال خريد و فروش و ارائه خدمات هستند و حتي بنا به گفته رئيس مركز رسانه‌هاي ديجيتال، بيش از 9 هزار كانال تلگرامي فارسي، عملاً بنگاه‌هاي اقتصادي هستند. مؤسسه techrasa همچنين در گزارش خود با اشاره به اينكه اگر از ظرفيت‌هاي شبكه اجتماعي تلگرام بخوبي استفاده شود كاربران مي‌توانند درآمدزايي مناسبي داشته باشند و حتي اين رقم را23.3 ميليون دلار تخمين زده، گزارش خود را با اين سؤال به پايان رسانده است كه آيا كانال‌هاي تلگرامي ايراني توانايي درآمدزايي 23.3 ميليون دلاري مورد انتظار را خواهند داشت؟

منبع : نوداد

منبع : اينستاگرام محبوب‌ ترين پلتفرم كسب و كارهاي مجازي در جهان


هيواتك , سامانه مشاوره هيواتك , رفع مشكلات رايانه , رفع مشكلات موبايل , رفع مشكلات اينترنت , پاسخگويي به سوالات كامپيوتري , پاسخگويي به سوالات رايانه اي , پاسخگويي به مشكلات رايانه اي , سامانه رايانه كمك هيواتك , رايانه كمك هيواتك , رايانه كمك تلفني ,مشاوره خريد موبايل , رفع مشكلات كامپيوتري , مشكلات كامپيوتري تلفني , مشاوره خريد لپ تاپ ,معرفي پيام رسان تلگرام و نحوه عضويت , خاموش شدن چراغ اينترنت مودم و قطع و وصل شدن اينترنت , روش هاي پاكسازي فايل هاي اضافي اندرويد , معرفي شبكه اجتماعي اينستاگرام و عضويت , علت وصل نشدن كامپيوتر به اينترنت در ويندوز 7 , رفع مشكل دانلود نكردن در گوشي ها, چگونه آيفون را ريست فكتوري كنيم , علائم سوختن كارت گرافيك كامپيوتر , از بين بردن ويروس شورت كات در ويندوز , وقتي آيفون هنگ ميكند چه بايد كرد؟ , راهنماي اتصال گوشي موبايل به تلويزيون , معرفي پيام رسان گوگل الو ويژگي هاي آن , رفع مشكل ورود به اينستاگرام , اتصال به كامپيوتر ديگران از طريق اينترنت , بررسي و رفع مشكل نصب زاپيا براي ويندوز , مزيت ويندوز فون نسبت به اندرويد , چگونه تيك دوم تلگرام را برداريم؟ , حالت روح تلگرام چيست؟ , رفع مشكل باز نشدن عكس در اينستاگرام , علت قطع شدن واي فاي مودم چيست ؟ , چگونه اينترنت همراه اول را فعال كنيم؟ , فعال سازي اينترنت همراه ايرانسل , راهنماي تنظيمات اينترنت همراه رايتل , رفع مشكل صفحه آبي مرگ ويندوز 7 , چگونه مي توان فهميد چه كساني از اينستاگرام من بازديد كرده اند ؟ ,دليل باز نشدن سايت با اينترنت گوشي , آموزش هارد ريست و سافت ريست ويندوز فون , نحوه ديدن مشخصات كامپيوتر , راهنماي دانلود عكس از اينستاگرام , هيواتك به رفع مشكلات رايانه كمك مي كند , جلوگيري از دانلود خودكار در تلگرام , راهنماي ثبت نام در سايت سوابق بيمه تامين اجتماعي ,راهنماي ثبت نام اينترنتي جواز كسب , راهنماي تغيير شماره تلفن تلگرام , راهنماي عضويت در كتابخانه ملي , چگونه گروه تلگرام را مخفي كنيم , راست چين كردن در اكسل و راست به چپ كردن نمودار در اكسل , پيگيري وضعيت نظام وظيفه و ورود به سامانه سخا , رفع مشكل تايپ همزمان فارسي و انگليسي در ورد , علائم خرابي پاور و تست سالم بودن پاور , فارسي كردن اعداد در ورد و اعداد فارسي در اكسل , حذف پيام ارسالي در تلگرام و حذف استيكر در بروز رساني تلگرام , آموزش ثبت رسمي كانال تلگرام در سايت ساماندهي وزارت ارشاد , نمايش اطلاعات گوشي اندرويد و اطلاعات سخت افزار گوشي , پاك كردن آدرس هاي تايپ شده و حذف تاريخچه مرورگر فايرفاكس ,اجراي برنامه هاي قديمي در ويندوز 10 و 8 , روش هاي جستجو در گوگل و نحوه صحيح سرچ ,معرفي مشخصات گوشي موبايل نوكيا 6 اندرويدي , نحوه پاك كردن تاريخچه جستجو ها در اينستاگرام و پاك كردن هشتگ ها , بلاك كردن در اينستاگرام بدون اطلاع افراد و پاك كردن كامنت آنها , مجموعه ترفند هاي اينستاگرام كه شايد به دردتان بخورد ! , مخفي كردن انلاين تلگرام و اخرين بازديد تلگرام , آشنايي با سامانه ابلاغ قضايي ثنا قوه قضاييه , راه حل ساده مشكلات متداول ويندوز ، آفيس و اينترنت , روش دانلود درايور كارت گرافيك اينتل و نصب كارت گرافيك آنبورد , راه حل مشكلات متداول سخت افزاري كامپيوتر , آشنايي با وظايف سازمان بازرسي كل كشور و ثبت شكايت اينترنتي , از عضو شدن خودكار در كانال تلگرام و تبليغات خودكار تلگرام جلوگيري كنيد , مشكلات گوشي آيفون در زمان هنگ كردن و كند شدن را رفع كنيد , ويژگي هاي جديد تلگرام دسكتاپ و آپديت تلگرام دسكتاپ , تماس صوتي و تصويري رايگان با نرم افزار مكالمه تصويري ايمو , روش هاي سريع كاهش حجم عكس و تغيير سايز تصوير در ويندوز , آموزش پرينت گرفتن دو صفحه در يك صفحه در ورد , ترفند هاي اينستاگرام را شناخته و به كاربر حرفه اي اينستاگرام تبديل شويد , راهنماي استفاده از ماشين حساب ويندوز 7 , جلوگيري از هك واي فاي مودم d-link دي لينك , تشخيص بلاك شدن در تلگرام و خارج شدن از بلاك در تلگرام , رفع مشكلات قطع و وصل شدن اينترنت هاي ADSL و اينترنت هاي موبايل , مجموعه مشكلات گوشي هاي موبايل , انتخاب يك رمز عبور قوي و ويژگي هاي يك پسورد خوب , راهنماي عضويت در سايت نورمگز پايگاه مجلات تخصصي نور , معرفي مشخصات گوشي موبايل گلكسي اس 8 سامسونگ , نحوه به اشتراك گذاشتن اينترنت گوشي با هات اسپات , معرفي گوشي هاي تاشو موجود در بازار موبايل , چگونه مسير دانلود ويندوز را تغيير دهيم , بازيابي سند از دست رفته ورد با ذخيره اتوماتيك اتو سيو , آموزش استوري در اينستاگرام , نحوه حذف اكانت اينستاگرام و پاك كردن حساب كاربري اينستاگرام , معرفي قابليت پخش زنده در اينستاگرام و لايو استوري , راهنماي نصب فونت در ويندوز و اضافه كردن فونت ويندوز 7,8,10 , نشانه هاي سوختن هارد و خرابي هارد ديسك كامپيوتر , استفاده همزمان از چند اكانت اينستاگرام در يك گوشي , روش هاي كم كردن صداي فن كامپيوتر , نحوه آپديت اندرويد 6 براي گلكسي اس 5 سامسونگ , آموزش دور زدن حالت روح تلگرام و حالت روح موبوگرام , آشنايي با بيمه سلامت ايرانيان و نحوه ثبت نام بيمه سلامت ,

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 44

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 446
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • بازدید امروز : 31
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 266
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 20
  • بازدید هفته : 1723
  • بازدید ماه : 2433
  • بازدید سال : 19920
  • بازدید کلی : 460156
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی