loading...

گروه مشاوره رايانه ، تلفن همراه

هيواتك سامانه تخصصي رايانه كمك تلفني و مشاوره تلفن همراه , مشكلات موبايل , مشكلات رايانه و لپ تاپ , مشكلات اينترنت و شبكه هاي اجتماعي است.

بازدید : 284
11 زمان : 1399:2

دادستان تهران سال 1396 را سالي پر تلاش براي قوه قضاييه و دادستاني تهران و هم‌چنين سالي پر حادثه و پر تلاطم براي كشور ارزيابي و از جمله وقايع مهم اين سال را در حوزه سياسي، برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر اعلام نمود و در توضيح اظهار داشت: دشمن تصور مي‌كرد با گذشت چهل سال از پيروزي انقلاب، مردم مشاركت قابل توجهي در اين انتخابات نخواهند داشت، اما شاهد حضور شكوهمند مردم در انتخابات و رقابت سنگين ميان كانديداها بوديم كه در مجموع يك پيروزي بزرگ براي انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود و نشان مي‌دهد كه مردم ايران پس از چهل سال كماكان با حاضر شدن در پاي صندوق‌هاي راي از انقلاب اسلامي حمايت مي‌كنند.


دادستان تهران سال 1396 را سالي پر تلاش براي قوه قضاييه و دادستاني تهران و هم‌چنين سالي پر حادثه و پر تلاطم براي كشور ارزيابي و از جمله وقايع مهم اين سال را در حوزه سياسي، برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر اعلام نمود و در توضيح اظهار داشت: دشمن تصور مي‌كرد با گذشت چهل سال از پيروزي انقلاب، مردم مشاركت قابل توجهي در اين انتخابات نخواهند داشت، اما شاهد حضور شكوهمند مردم در انتخابات و رقابت سنگين ميان كانديداها بوديم كه در مجموع يك پيروزي بزرگ براي انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود و نشان مي‌دهد كه مردم ايران پس از چهل سال كماكان با حاضر شدن در پاي صندوق‌هاي راي از انقلاب اسلامي حمايت مي‌كنند.

انسجام و اتحاد همه جريان‌ها در پشت سر مقام معظم رهبري

دومين واقعه در حوزه سياسي طي سال جاري كه مورد اشاره دكتر جعفري دولت‌آبادي قرار گرفت، تلاش و همدلي همه جريان‌هاي سياسي براي حل مشكلات كشور بود. وي در اين راستا افزود: در اين بخش شايد به موفقيت كامل دست نيافتيم، اما مي‌توان گفت انسجام و اتحاد همه جريان‌ها در پشت سر مقام معظم رهبري به گونه‌اي كه جريان‌هاي سياسي تكروي نكنند، محقق شده است.

سال 1396 پر حادثه بود

دادستان تهران در حوزه اجتماعي سال 1396 را سالي پر حادثه ارزيابي نمود و با اشاره به اين كه اعتراض به وضعيت صندوق‌هاي مالي و اعتباري از دو جنبه اجتماعي و اقتصادي برخوردار است، اظهار داشت: اعتراضات كارگري، وضعيت موسسات مالي و اعتباري، صندوق‌هاي بازنشستگي و اعتراضات برخي اقشار مانند كارگران، پرستاران و معلمان، چهره سال 1396 را پر حادثه ترسيم مي‌نمايد، اما قابل توجه است كه اين اعتراضات منجر به تندروي‌ها عليه نظام و انقلاب اسلامي نگرديد.

اعتراض‌ها اصل نظام را نشانه نگرفته‌اند

دكتر جعفري دولت‌آبادي حضور مردم در راهپيمايي روز پيروزي انقلاب اسلامي و در كنار اعتراض‌ها را مويد اين نكته دانست كه اعتراض‌ها اصل نظام را نشانه نگرفته‌اند و بلكه فرصتي براي مسؤولين است تا بدانند كه اگر به وظايف خود عمل نكنند، با واكنش مردم مواجه مي‌شوند.

دادستان تهران تهديدها در حوزه اقتصادي را نسبت به سال‌هاي قبل پررنگ ارزيابي نمود و با اشاره به مسائل بانك‌ها و صندوق‌هاي مالي و اعتباري اظهار داشت: اعتراضات كارگري كه در سال 1395 شكل گرفت و در سال 1396 ادامه يافت و به نظر مي‌رسد اين‌گونه اعتراضات در سال آتي تداوم يابد، واجد جنبه اقتصادي است. لذا دستگاه قضايي بايد براي مواجه با مشكلات اقتصادي و اجتماعي آمادگي بيشتري داشته باشد.

جعفري دولت‌آبادي راه‌اندازي دادسراي پولي- بانكي را در مقابله با جرايم بانكي تاثيرگذار دانست و از دادستان‌ها خواست براي مواجهه با مشكلات اجتماعي و اقتصادي برنامه‌ريزي نمايند.

دادستان تهران دو اتفاق مهم در حوزه امنيتي كشور را آشوب‌هاي دي ماه و آشوب بهمن ماه اعلام نمود و با اشاره به اين كه در آشوب‌هاي دي ماه نهادهاي امنيتي، پليس و قوه قضاييه و با همكاري ساير دستگاه‌ها توانستند ظرف چند روز اوضاع را آرام نمايند و عوامل اصلي را دستگير كنند، در توضيح اغتشاشات دي ماه اظهار داشت: اين آشو‌ب‌ها همزمان در 90 شهر رخ داد كه در 41 شهر منتهي به حادثه و خسارات مالي و جاني شد و به رغم آن كه چنين رخدادهايي در هر كشور مي‌تواند تهديد جدي محسوب شود، اما در ايران به بركت حضور مردم و آگاهي آن‌ها به ماهيت آشوب‌گران به گونه‌اي كه به سرعت صف خود را از آنان جدا كردند، آشوب‌ها به سرعت مهار شد.

جعفري دولت‌آبادي راز شكست اغتشاش‌گران دي ماه را ايجاد اين احساس در مردم دائر بر اين كه اغشاش‌گران از جنس آن‌ها نيستند دانست و افزود: مردم همين كه احساس كردند اين‌ها دارند عليه ارزش‌هاي اسلامي و امنيت كشور اقدام مي‌نمايند و اموال عمومي را تخريب مي‌كنند، صف خود را از آن‌ها جدا كردند و هماهنگي وزارت كشور، پليس، دادستاني و ساير دستگاه‌هاي مرتبط موجب شد حداكثر ظرف سه روز غائله خاتمه يابد.

دادستان تهران با اظهار اين كه حادثه خيابان پاسداران ريشه در آشوب‌هاي دي ماه داشت كه به لحاظ ارتباط با جريانات فرقه‌اي با آن مدارا شد، حادثه تلخ روز اول اسفند را نقطه عطفي در رويكرد پليس، دادسرا و نهادهاي امنيتي در برخورد با اين‌گونه اقدامات مجرمانه خواند و افزود: پس از اقدام آشوب‌گران در حمله به منازل مردم و شهيد كردن چند مامور ناجا، پليس وارد عمل شد و ظرف چند ساعت موفق گرديد كنترل اوضاع را به دست گيرد.

جعفري دولت‌آبادي در تبيين وقايع سال 1396 مرتبط با حوزه اجتماعي با اشاره به كشف حجاب توسط چند زن در ملاء عام و با ارزيابي چنين اقداماتي به عنوان ساختارشكني، اظهار داشت: طي چهل سال گذشته همواره حوادث اجتماعي داشته‌ايم؛ جرياناتي كه سعي داشتند قشري از مردم را در مقابل حكومت قرار دهند، همواره فعال بودند؛ اما امسال تلاش‌ها مضاعف شد و در اين راستا كشف حجاب به عنوان يك برنامه طراحي شده از سوي دشمنان انقلاب اسلامي مورد توجه قرار گرفت. آن‌ها اميد بسته بودند كه به اين طريق بلوايي بر پا كنند، اما اقدام به موقع و قاطع پليس و دادستاني و هم‌چنين با هوشياري مردم اين طرح نيز به شكست انجاميد و به ويژه حكم صادره از دادگاه در خصوص يكي از اين زنان نشان داد كه دستگاه قضايي در برابر اقدامات ساختارشكنانه مدارا نخواهد كرد.

اقدامات برخورد با اقدامات ساختارشكنانه

وي با اعلام اين كه جمهوري اسلامي فرصت‌ها را مي‌پذيرد و اگر تهديدها در راستاي ضربه زدن به اساس نظام اسلامي باشد با برخورد قاطع مواجه خواهد شد، اظهار داشت: دشمن به نوعي قصد آزمايش داشت كه آيا مي‌تواند برخي اقشار مردم را در مقابل نظام جمهوري اسلامي قرار دهد كه اين طرح نيز با شكست مواجه شد. همواره اعلام كرده‌ايم زنان بسيار متديني در كشور داريم و شكست فرمان كشف حجاب رضاخان نيز به لحاظ وجود اين مردم متدين بوده است كه اگر اين‌گونه نبود به لحاظ حمايت غرب از رضاخان، در كشف حجاب موفق مي‌شد

دادستان تهران عدم موفقيت طراحي دشمن در كشف حجاب زنان را مويد آن دانست كه مردم ايران به ارزش‌هاي ديني احترام مي‌گذارند و ساختارشكني در نقض ارزش‌هاي ديني مورد تاييد آن‌ها نخواهد بود.

جعفري دولت‌آبادي به وقايع سال جاري در حوزه قضايي پرداخت و مهم‌ترين رويكرد را افزايش هجمه‌ها به دستگاه قضايي دانست و در توضيح اظهار داشت: بعد از انقلاب سابقه نداشته است كه حتي در دهه اول انقلاب كه منافقين تيغ بر مردم كشيدند، تا اين اندازه بر دستگاه قضايي هجمه وارد شود؛ اما در سال 1396 با هجمه‌هاي جريانات خارجي و عوامل داخلي مواجه بوديم و عده‌اي در داخل كشور دچار توهم شدند كه با حمله به دستگاه قضايي و مسؤولين قوه قضاييه مي‌توانند اين قوه كه ركن ركين نظام است را تضعيف نمايند.

دادستان تهران در خصوص علت افزايش هجمه‌ها به قوه قضاييه اظهار داشت: آن‌ها فهميدند يكي از جاهايي كه به طور قاطع در برابر ساختارشكنان ايستاده، قوه قضاييه است لذا اين همه اهانت و فحاشي بي‌دليل نبوده؛ اين در حالي است كه وقتي يك قاضي كلمه‌اي به يك متهم اضافه بگويد، آن را بزرگ كرده و به كرات بر آن تاكيد مي‌كند؛ اما اين همه اهانت به شخص رييس قوه قضاييه و ديگر مسوولان قضايي با خويشتن‌داري مواجه شد و سعي بر آن بود كه واكنش در حد پاسخگويي و عمل به وظايف باشد.

دستگيري حميد بقايي به منظور اجراي حكم

جعفري دولت‌آبادي از پرونده‌هاي مطروحه در مهم سال 1396 را پرونده حميد بقايي معاون اجرايي دولت سابق دانست و با اعلام دستگيري محكوم‌عليه به منظور اجراي حكم در روز سه‌شنبه (1396/12/22)، اعلام اتهامات و مجازات‌هاي موضوع محكوميت نامبرده را با توجه به قطعيت حكم و مستند به ماده 36 قانون مجازات اسلامي فاقد منع قانوني دانست.

وي افزود: در كيفرخواست صادره نامبرده به چندين اتهام تحت تعقيب قرار گرفت كه اكثر موارد آن در دادگاه تجديدنظر تاييد شده است كه موارد اتهامي در اطلاعيه روابط عمومي دادستاني تهران توضيح داده شده است.

به هر حال حسب راي دادگاه تجديدنظر، به رغم تعدد محكوميت‌ها، با استناد به ماده 134 قانون مجازات اسلامي، صرفاً‌ مجازات اشد در خصوص حميد بقايي قابل اجراست.

صدور 175 فقره كيفرخواست در مورد متهمان آشوب‌هاي دي‌ماه

دادستان تهران از زحمات قضات دادسراي شهيد مقدس و دادگاه­ها در مقابله با جرايم عليه امنيت تشكر نمود و از صدور 175 فقره كيفرخواست تا روز جاري نسبت به متهمان آشوب‌هاي دي ماه خبر داد و افزود: از اين تعداد تا كنون 21 فقره دادنامه صادر شده كه 16 فقره از دادنامه‌ها متضمن محكوميت به حبس است. در 3 فقره دادنامه جزاي نقدي تعيين شده و 2 فقره دادنامه مبتني بر برائت است.

صدور 22 فقره كيفرخواست عليه متهمان مرتبط با متهمان يك گروهك ضد انقلابي

جعفري دولت‌آبادي از صدور 22 فقره كيفرخواست از سوي دادسراي شهيد مقدس عليه متهمان مرتبط با يك گروهك ضد انقلاب كه اقدامات آن‌ها شامل تحريق و تخريب اموال عمومي است خبر داد و افزود: در رسيدگي به اين كيفرخواست‌ها تا كنون 2 فقره دادنامه با محكوميت حبس صادر شده است.

دادستان تهران اظهار داشت: قضات و معاونان دادستان تهران به كرات در زندان‌ها با زندانيان اين آشوب‌ها ملاقات كرده‌اند و در شرايط فعلي علاوه بر محاكمه عامل شهادت سه نفر از مأمورين ناجا، بيست فقره كيفرخواست درمورد عوامل اصلي و ليدرهاي آشوب‌هاي خيابان پاسداران صادرشده است، كه نتيجه زحمات قضات دادسراي تهران است.

وي با ابراز اميدواري بر اين كه به زودي حكم دادگاه‌ كيفري استان صادر شود و در خصوص ديگر متهمان نيز تعيين تكليف گردد، افزود: عملكرد دادسراي تهران در مقابل آشوب‌ها و ساختارشكني‌ها مويد عزم جزم دستگاه قضايي در برخورد با افرادي است كه با تخريب اموال عمومي، حمله به اماكن مذهبي و عمومي و حسينيه‌ها، ايجاد مزاحمت براي مردم و تهديد جان آن‌ها، در امنيت كشور اختلال ايجاد مي‌نمايند.

جعفري دولت‌آبادي از جمله اقدامات دادسراي تهران را برگزاري گشت‌هاي شبانه در طول سال به طور مستمر و با برنامه‌ريزي قبلي، برگزاري 32 جلسه شوراي معاونين دادستاني و 8 همايش تخصصي تأكيد كرد دادسراي تهران براي حمايت از حقوق عامه، حمايت از حقوق مردم، رعايت حقوق متهمان در مراجع انتظامي و بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها و كاهش زمان رسيدگي برنامه‌ريزي كرده و در سال آينده اين تلاش‌ها افزايش خواهد يافت.

تلاش براي رفع اطاله دادرسي

وي از جمله مشكلات جدي مراجع قضايي را اطاله دادرسي و طولاني شدن رسيدگي به برخي پرونده‌هاي قضايي اعلام نمود و افزود: اين موضوع پيشينه تاريخي دارد و بروز آن در حال حاضر، ناشي از كثرت پرونده‌ها، فشار كار در مراجع قضايي، كمبود قاضي و انتظار به حق مردم است و به رغم وجود اين مشكلات، از دادستان‌ها انتظار مي‌رود تلاش‌هاي خود را در به حداقل رساندن اطاله دادرسي معمول دارند.

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به انتقاد برخي قضات نسبت به آمارگرايي در دستگاه قضايي، اظهار داشت: مي‌گويند دستگاه قضايي طرفدار آمارگرايي است؛ اين در حالي است كه در تمامي نظام‌هاي حقوقي به ويژه در نظام دادرسي كيفري، مهلت‌هاي معقول پيش‌بيني شده و اين گونه نيست كه قاضي هر زمان تمايل داشته باشد رسيدگي كند. تعيين مهلت معقول در سياست‌هاي كيفري بين‌المللي نيز پذيرفته شده و لذا قاضي مكلف است در فرجه زماني معقول به دعاوي مردم رسيدگي كند؛ ضمن اين كه چنين مواعدي در امور مدني هم پذيرفته شده است اگر چه كه فوريت امور كيفري در آن لحاظ نمي‌شود.

وي به قضات توصيه نمود در پرونده‌هايي كه رسيدگي به آن بيش از حد طولاني مي‌شود، اتهامات را تفكيك نمايند و در توضيح اظهار داشت: بايد در بخشي از پرونده كه معد اتخاذ تصميم نهايي است، تعيين تكليف شود و بخش ديگر مفتوح بماند. دادستان تهران تأكيد كرد رسيدگي در فرصت معقول بخشي از فرايند تحقق عدالت است.

نكته ديگري كه در بخش قضايي مورد توجه دادستان تهران قرار گرفت، افزايش نظارت‌ها بود. وي با اشاره به توصيه آيت‌الله لاريجاني به مسوولان دستگاه قضايي دائر بر افزايش نظارت‌ها، افزود: در دادسراي تهران معاونت نظارت و ارزيابي در دو بخش قضات مرد و زنان داراي پايه قضايي ايجاد شده و لازم است دادستان‌ها در اين بخش ورود كنند و ضمن استماع مطالب و اظهارات مردم، ادعاهايي را كه در مورد كاركنان قضايي و اداري مي‌شود بررسي نمايند.

تاثير نظارت‌ها بر سلامت و كارآمدي دستگاه قضايي

جعفري دولت‌آبادي توجه به نظارت بر نيروي انساني را لازمه ارتقاء سلامت و كارآمدي دستگاه قضايي دانست و با اذعان به اين كه شمار قضات سالم، شريف و كوشا در دستگاه قضايي قابل توجه است، افزود: بسياري از قضات در گمنامي به نحو مطلوب خدمت مي‌كنند و نتيجه نظارت‌ها به گونه‌اي باشد كه تشويق قضات سالم و شريف مورد توجه قرار گيرد، كه در نتيجه سلامت و كارآمدي دستگاه قضايي را به دنبال خواهد داشت.

دادستان تهران از جمله نقاط مثبت عملكرد دادستاني تهران در سال جاري را كه بروز اجتماعي قابل توجهي داشت، حضور دادستان و معاونان دادسرا در سطح جامعه دانست و با اشاره به برنامه‌هاي اجرا شده دادستاني در اين راستا شامل گشت‌هاي شبانه، بازديد از مراكز خدماتي، رستوران‌ها، مراكز درماني و مانند آن، اين تجربه را بسيار موفق خواند و از دادستان‌هاي شهرستان‌ها خواست حضور اجتماعي خود را پررنگ نمايند.

جعفري دولت‌آبادي از تهيه و اجراي برنامه دادسراي تهران براي سال آينده خبر داد و افزود: در اين برنامه محورهاي مختلف شامل نظارت بر زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، نظارت بر ضابطان و اطاله دادرسي مورد توجه قرار گرفته است.

خواندن مقاله هاي : ثنا ، سامانه ثنا ، ثبت نام در سامانه ثنا را به شما عزيزان توصيه مي كنيم .

منبع : خبرگزاري تسنيم



منبع : ۱۷۵ فقره كيفرخواست درباره متهمان آشوب‌هاي دي‌ماه صادر شد

هيواتك , سامانه مشاوره هيواتك , رفع مشكلات رايانه , رفع مشكلات موبايل , رفع مشكلات اينترنت , پاسخگويي به سوالات كامپيوتري , پاسخگويي به سوالات رايانه اي , پاسخگويي به مشكلات رايانه اي , سامانه رايانه كمك هيواتك , رايانه كمك هيواتك , رايانه كمك تلفني , مشاوره خريد موبايل , رفع مشكلات كامپيوتري , مشكلات كامپيوتري تلفني , مشاوره خريد لپ تاپ , معرفي پيام رسان تلگرام و نحوه عضويت , خاموش شدن چراغ اينترنت مودم و قطع و وصل شدن اينترنت , روش هاي پاكسازي فايل هاي اضافي اندرويد , معرفي شبكه اجتماعي اينستاگرام و عضويت , علت وصل نشدن كامپيوتر به اينترنت در ويندوز 7 , رفع مشكل دانلود نكردن در گوشي ها , چگونه آيفون را ريست فكتوري كنيم , علائم سوختن كارت گرافيك كامپيوتر , از بين بردن ويروس شورت كات در ويندوز , وقتي آيفون هنگ ميكند چه بايد كرد؟ , راهنماي اتصال گوشي موبايل به تلويزيون , معرفي پيام رسان گوگل الو ويژگي هاي آن , رفع مشكل ورود به اينستاگرام , اتصال به كامپيوتر ديگران از طريق اينترنت , بررسي و رفع مشكل نصب زاپيا براي ويندوز , مزيت ويندوز فون نسبت به اندرويد , در صورت فراموش كردن رمز اپل آيدي چه كنيم ؟ , باز كردن قفل گوشي اندرويد , فراموش كردن اپل آيدي , دلايل كند بودن ويندوز 10 , مك فيلتر در مودم دي لينك , آپديت تلگرام 4.5 , آموزش تغيير رمز جيميل , حل مشكل ماندن روي لوگو اپل , پر شدن حافظه آيفون , ارور 3194 هنگام ريستور آيفون , ويرايش جيميل و تغيير شماره تلفن جيميل , راهنماي نرم افزار اندرويد سامانه ثنا , فراموش كردن سوالات امنيتي اپل آيدي , فعال كردن Find My iPhone , پيدا كردن گوشي آيفون دزديده شده , چگونه كش تلگرام را پاك كنيم ؟ , دادن مك ادرس به مودم tp-link , مك فيلترينگ مودم زايكسل , نصب كارت صدا , عمودي نوشتن در ورد , ريكاوري عكسهاي پاك شده تلگرام , ارور ساخت اكانت اينستاگرام , باز كردن قفل گوشي سامسونگ , پاك كردن other ايفون , رفع مشكل قطع شدن صدا در ويندوز ( ويندوز7 , 8.1 , 10 ) , مشكل روشن نشدن آيفون , تشخيص گوشي قاچاق از گوشي اصل , كد تست گوشي سامسونگ ( كد هاي مخفي سامسونگ ) , فارسي كردن زبان اينستاگرام , فعال سازي و لغو رومينگ همراه اول , مسدود كردن تماس هاي دريافتي ايفون , حذف اپل آيدي , گذاشتن پيام ثابت در لايو استوري , آنبلاك كردن در اينستاگرام , چگونه كلش را سيو كنيم ؟ , دو قراردادي كه آتيه‌سازان را با مشكل مواجه كرد , خانه‌هاي روستايي بيمه مي‌شوند , صرف‌نظر از درآمد مالياتي به بهاي افزايش ضريب نفوذ بيمه , ماجراي تلگرام ويروسي چه بود؟ , بعد از سرقت يا گم شدن گوشي همراه بايد چكار كنيم؟ , نسخه به‌روزرساني شده براي آيفون‌ها منتشر شد , كدام شهرها زودتر به اينترنت ۵G مجهز مي‌شوند؟ , آئين‌نامه حمايت‌هاي قضايي از دانشجويان ابلاغ شد , شكايت از تعيين سقف حقوق براي مقامات و مديران دولتي , منابع درمان تامين اجتماعي را به خزانه نريزيد , گلايه كارگران از مجلس به‌خاطر مصوبه ضد تأمين اجتماعي در بودجه ۹۷ , كاهش 4.4 درصدي موجودي پرونده هاي دادگستري استان كرمان , تسك ميران، وارد كننده قانوني و رسمي محصولات MI در ايران , رجيستري تبلت پس از رفع موانع واردات , شيائومي مشمول رجيستري شد , عرضه قانوني محصولات برند MI در ايرا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 44

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 446
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 4
  • بازدید امروز : 519
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 138
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 1100
  • بازدید ماه : 1810
  • بازدید سال : 19297
  • بازدید کلی : 459533
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی