loading...

گروه مشاوره رايانه ، تلفن همراه

هيواتك سامانه تخصصي رايانه كمك تلفني و مشاوره تلفن همراه , مشكلات موبايل , مشكلات رايانه و لپ تاپ , مشكلات اينترنت و شبكه هاي اجتماعي است.

بازدید : 276
11 زمان : 1399:2

دكتر سيد حسن هاشمي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برخي دستاوردهاي حوزه سلامت در سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: يكي از دستاوردهاي حوزه بهداشت و درمان كه با پيروزي انقلاب اسلامي محقق شد، توفيق جمهوري اسلامي در ارتقاي بهداشت عمومي است كه حاصل آن كاهش جدي بيماري‌هاي واگير و مرگ‌ومير ناشي از آنها در كشور بود. به‌طوري پيش از پيروزي انقلاب اسلامي ۷۰ درصد مرگ‌وميرها در كشور ناشي از بيماري‌هاي واگير بود، اما امروز كمتر از ۱۰ درصد مرگ‌ها به دليل اين دسته از بيماري‌ها رخ مي‌دهد. دليل بروز چنين دستاوردي هم دسترسي بيشتر مردم به آب آشاميدني سالم، بهره‌مندي از برق، جاده و وسايل ارتباط جمعي، با سواد شدن‌ مردم و ورود تعدادي از روستاييان به دانشگاه‌ها بعد از پيروزي انقلاب اسلامي است.


دكتر سيد حسن هاشمي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برخي دستاوردهاي حوزه سلامت در سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: يكي از دستاوردهاي حوزه بهداشت و درمان كه با پيروزي انقلاب اسلامي محقق شد، توفيق جمهوري اسلامي در ارتقاي بهداشت عمومي است كه حاصل آن كاهش جدي بيماري‌هاي واگير و مرگ‌ومير ناشي از آنها در كشور بود. به‌طوري پيش از پيروزي انقلاب اسلامي ۷۰ درصد مرگ‌وميرها در كشور ناشي از بيماري‌هاي واگير بود، اما امروز كمتر از ۱۰ درصد مرگ‌ها به دليل اين دسته از بيماري‌ها رخ مي‌دهد. دليل بروز چنين دستاوردي هم دسترسي بيشتر مردم به آب آشاميدني سالم، بهره‌مندي از برق، جاده و وسايل ارتباط جمعي، با سواد شدن‌ مردم و ورود تعدادي از روستاييان به دانشگاه‌ها بعد از پيروزي انقلاب اسلامي است.



واكسيناسيوني كه ۱۰۰ درصدي شد

وي با اشاره به توسعه اقدامات پيشگيرانه از طريق ايجاد شبكه بهداشتي گسترده‌ در سراسر كشور بعد از انقلاب اسلامي، افزود: بر اين اساس در حال حاضر شاهد پوشش ۱۰۰ درصدي واكسيناسيون در كشور هستيم، در حاليكه ميزان پوشش واكسيناسيون در ابتداي انقلاب تنها ۳۰ درصد بود. البته پيش از پيروزي انقلاب اسلامي انسان‌هاي شريفي در حوزه سلامت، پايه‌گذار شبكه بهداشت و درمان بودند و انصاف حكم مي‌كند كه از آنها ياد كنيم؛ چراكه اگر اكنون هم اين افراد بودند، قطعا در اين حوزه تلاش بيشتري انجام مي‌دادند.


جهت‌گيري شاهنشاهي ۲۵۰۰ ساله

وي با بيان اينكه بديهي است كه جهت‌گيري شاكله مديريت كشور در نظام شاهنشاهي ۲۵۰۰ ساله به سمت محرومين، نقاط دوردست و مرزها نبود، ادامه داد: چراكه اگر چنين بود هيچ گاه در كشور با كمبود پزشك روبرو نبوديم. زيرا مدرسه دارالفنون بيش از يك قرن قبل داير شده بود و استعدادهاي ايراني زيادي حضور داشتند كه مي‌توانستند در بهترين دانشگاه‌هاي دنيا و كشور رشد و نمو كرده و به مردم خدمت كنند. اين درحاليست كه در آن زمان بسياري از شهرهاي بزرگ ايران از داشتن پزشك ايراني و متخصص محروم بودند و از كشورهايي مانند هند، بنگلادش و فيليپين، پزشك به ايران مي‌آمد. بنابراين در كنار احترام به همه وطن‌دوستان در طول تاريخ كشور، بايد بگوييم خدمات بهداشتي بعد از انقلاب اسلامي قابل قياس با شرايط گذشته نيست.


بيماري‌هايي كه ايرانيان را رها كردند

وزير بهداشت با بيان اينكه بيش از ۱۵ سال است كه در كشور از بيماري فلج اطفال خبري نيست، گفت: همچنين سال‌هاست كه تنها موارد محدودي از بيماري‌هايي چون ديفتري، سرخك، سرخجه، كزاز، هاري و ... ديده مي‌شود، اما آنقدر شايع نيستند كه به طور ناگهاني جان هزاران انسان را بگيرند. خوشبختانه دو–سه سال است بيماري وبا در كشور ديده نمي‌شود و اين درحاليست كه منطقه اطراف ما كاملا آلوده است.


انقلاب در روستاها

هاشمي با بيان اينكه در حال حاضر از نظر دسترسي به پزشك شرايط خوبي داريم، گفت: به طوريكه تقريبا تمام مراكز درماني‌مان داراي پزشك بوده و همه آنها هم از فرزندان همين كشورند و دانش و مهارت‌شان هم در حد استانداردهاي بين‌المللي است. در عين حال از نظر دسترسي به دارو و تجهيزات پزشكي هم شرايط خوبي در كشور حاكم است؛ به‌طوريكه در روستاها بالغ بر ۴۶۰ قلم دارو فراهم است. همچنين همه روستاييان تحت پوشش بيمه قرار گرفته‌اند و بيمه‌ آنها تقريبا رايگان است.


ماجراي درمان در بيمارستان‌هاي آمريكايي

وي در ادامه صحبت‌هايش به آورده‌هاي انقلاب اسلامي در حوزه درمان اشاره و اظهار كرد: بيش از دو دهه است كه نيازي براي اعزام هيچ فرد ايراني براي دريافت درمان‌هاي پيشرفته و درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج به خارج از كشور وجود ندارد. درحالي كه در سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب علاوه بر اينكه مراجعات اصلي به بيمارستان‌هايي چون بيمارستان شوروي و آمريكايي‌ها وجود داشت، بسياري از بيماران براي درمان به اسراييل، آمريكا و اروپا سفر مي‌كردند.

هاشمي با بيان اينكه پيش از پيروزي انقلاب اسلامي كمتر از ۳۰۰۰ متخصص در كشور داشتيم، گفت: اين درحاليست كه اكنون نزديك به ۵۰ هزار متخصص در كشور داريم و بالغ بر ۱۲۰هزار تخت بيمارستاني نيز در كشور وجود دارد. هرچند كه جمعيت كشور دو برابر شده و طبيعي است كه در مقايسه با رشد جمعيت هنوز نسبت به استانداردهاي بين‌المللي فاصله داريم.

وزير بهداشت ادامه داد: پيش از انقلاب به تعداد انگشت شماري ماما در هر استان وجود داشت، اما امروز همه مراكز ما داراي ماماي تربيت شده و ماهر هستند. در عن حال اكنون بالغ بر ۳۰ هزار خانه بهداشت در كشور وجود دارد كه در روستاهاي داراي ۱۰۰۰ نفر جمعيت بهورزها ارائه خدمت مي‌دهند. همچنين به ازاي هر ۳۰۰۰ نفر ايراني يك مراقب سلامت ارائه خدمت مي‌دهد و به ازاي هر ۱۲هزار نفر يك پايگاه بهداشت و به ازاي هر سه پايگاه بهداشتي، يك مركز جامع سلامت فعاليت مي‌كند كه در اين مراكز، خدمات ايمن‌سازي مادر و كودك، دندان‌پزشكي، مشاور تغذيه و اعصاب و روان هم ارائه مي‌شود.

هاشمي افزود: در سطح سوم ارائه خدمات هم بيمارستان‌ها قرار دارند و بيماران نيازمند به سطح بالاتر ارجاع مي‌شوند. از طرفي علاوه بر ارائه خدمت به جمعيت روستايي‌ و تحت پوشش بيمه قرار گرفتن آنها، در دولت يازدهم بالغ بر ۱۱ ميليون نفر به صورت رايگان تحت پوشش بيمه قرار گرفتند و اميدواريم اين مسير همچنان حمايت شود و مردم بتوانند در زمان بيماري به خدمات لازم دسترسي داشته باشند.


توليد علم پزشكي ايران، كشورهاي منطقه را پشت سر گذاشت

وي با بيان اينكه در حوزه آموزش هم شرايط‌مان با گذشته قابل قياس نيست، گفت: در سال‌هاي اول انقلاب حدود ۲۵هزار نفر در كل رشته‌هاي وابسته به علوم پزشكي اعم از پرستاري، مامايي، پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي دانشجو مي‌گرفتيم، اما در حال حاضر نزديك به ۲۵۰هزار دانشجو داريم و سالانه نزديك به ۷۰۰۰ دانشجوي پزشكي در كشور پذيرفته شده و تحصيل مي‌كنند. در عين حال طبق نظام ادغام يافته با محيط، آموزش عالي گروه پزشكي در وزارت بهداري سابق ادغام شده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را تشكيل داد كه اگر درست بتوانيم از فرصت ايجاد شده استفاده كنيم، مي‌توانيم افراد موثرتري را تحويل جامعه دهيم.

وي با بيان اينكه تصور نمي‌كنم در رشته‌هاي تخصصي و فوق تخصصي نيز رشته‌اي داشته باشيم كه مورد نياز بشر و هموطنان‌مان باشد، اما نتوانيم در ايران آن را تدريس كنيم، اظهار كرد: در بخش تحقيقات نيز علي‌رغم همه محدوديت‌ها و تحريم‌هاي ايجاد شده و جنگي كه در كشور اتفاق افتاد و خانمان سوز بود، توانستيم همه كشورهاي منطقه و بسياري از كشورهاي جهان را پشت سر گذاشته و رتبه اول را در منطقه و رتبه پانزدهم را در دنيا به خود اختصاص دهيم.

وزير بهداشت تاكيد كرد: البته منظور از توليد علم، علم واقعي نيست. به صراحت مي گويم منظورمان از توليد علم، توليد مقاله و ارايه كارهاي تحقيقاتي انجام شده است. بايد توجه كرد كه توليد علم حتما با آنچه كه امروز معرفي مي‌كنيم، متفاوت است. بنابراين اميدوارم كه به معناي حقيقي توليد علم نيز بتوانيم رتبه‌هاي بسيار موثري را در دنيا كسب كنيم. در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰ مركز تحقيقاتي در كشور داريم، اما در بدو انقلاب شرايط‌مان همتراز با عربستان بود. در حالي كه واقعا حق ايرانيان و دانشمندان ايران خيلي بيشتر از اين‌ها بود. بنابراين با بستر ايجاد شده بعد از انقلاب اسلامي توانستيم شرايط‌مان را بهبود بخشيم. شايد مهم‌ترين دستاوردي كه انقلاب اسلامي علاوه بر احياي اسلام داشت، خودباوري بود كه در نسل‌هاي مختلف ايجاد كرد و زمينه‌ساز كسب اين موفقيت‌ها بود. اگر جنگ تحميلي و تحريم‌ها نبودند، موقعيت ما در همه حوزه‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعم از تحقيقات و آموزش و بهداشت و درمان بهتر از شرايطي فعلي بود.
نبود رفاه عمومي، سلامت مردم را تهديد مي‌كند

هاشمي با بييان اينكه بازگو كردن اين موفقيت‌ها به معني سرپوش گذاشتن بر گرفتاري‌ها و مشكلات متعدد مردم ما نيست، گفت: يك مشكلي كه به طور جدي سلامت مردم را تهديد مي‌كند، مساله رفاه عمومي است. بارها گفته‌ام كه در اين حوزه بسيار ناموفق عمل كرديم. با اهدافي كه انقلاب اسلامي داشت، نبايد امروز شاهد فقر بويژه فقر مطلق در كشور باشيم. در حال حاضر خانواده‌هاي زيادي هستند كه به دليل فقر، دچار بيماري مي‌شوند و به ورطه فحشا، بيماري‌هاي واگير و صعب‌العلاج از جمله ايدز مبتلا مي‌شوند. همچنين خانواده‌هاي زيادي هستند كه بيمار معلول روي دست‌شان است و حمايت موثري را از بهزيستي و كميته امداد نمي‌بينند.

وي ادامه داد: در عين حال از نظر بيماري‌هاي اعصاب و روان مي‌توانستيم و البته بايد شرايط بهتري را داشته باشيم. با توجه به آموزه‌هايي كه در شريعت ما است بايد حتما روابط داخل خانواده، روابط با همسايگان، همشهريان، همنوعان‌ و در سطح كشور بهتر از آنچه كه امروز شاهدش هستيم، باشد. مودت، نيكوكاري، دستگيري از نيازمندان، فرهنگ وقف كردن، نذر كردن و هبه كردن نيز بايد بيش از آنچه كه در كشور رايج است را شاهد باشيم.


كمبودهاي سخت‌افزاري سلامت

وزير بهداشت همچنين به كمبودهاي سخت افزاري در حوزه سلامت اشاره كرد و گفت: به نظر مي‌رسد در كنار اين موضوعات اجتماعي، در بخش سخت افزاري نيز با كمبودي قابل توجه در زمينه تعداد تخت‌هاي بيمارستاني، نيروي انساني بويژه متخصصان و در زمينه عدالت در دسترسي براي نيازمندان بويژه مستضعفان، محرومان و كساني كه در حاشيه شهرها زندگي مي كنند، هستيم. از طرفي بيمه‌هاي حوزه درمان، بيمه‌هاي كارآمدي نبوده و مسووليت‌پذير نيستند؛ چرا كه ريسك‌پذير نيستند. بنابراين بايد اين موارد اصلاح شوند.

وي تاكيد كرد: بايد زنجيره خدمت را به نحوي فراهم كنيم كه از طريق نظام ارجاع مردم در كمترين فاصله بتوانند خدمات را دريافت كنند و بويژه فقرا و محرومان زماني كه دچار بيماري يا معلوليت‌هاي ناشي از بيماري مي‌شوند، جز درد و رنج بيماري، رنج يگري نداشته باشند. اين‌ها واقعيت‌هايي هستند كه امروز با آن مواجه هستيم و اميدوارم در كنار موفقيت‌ها، هيچ گاه قصد توجيه كردن يا سرپوش گذاشتن بر ناكامي‌ها، كم تواني‌ها يا كوتاهي‌هايي كه داشتيم را نداشته باشيم.
اجراي قانون؛ برنامه اصلي وزارت بهداشت

وزير بهداشت، "اجراي قانون" را برنامه اصلي وزارت بهداشت خواند و افزود: برنامه‌اي كه پيش روي ماست، اجراي قانون است؛ اجراي برنامه ششم توسعه مشروط بر اينكه حتما در ساير موارد از جمله قانون بودجه، نمايندگان محترم مجلس زمينه اجراي آن را فراهم كنند. در كشور قانون‌هاي خيلي خوبي نوشته مي‌شود، اما اكثر آنها در گنجه‌ها باقي خواهد ماند؛ چراكه متاسفانه ابزارش را فراهم نمي‌كنند. در حوزه بهداشت و درمان نيز همين طور است. در برنامه‌هاي توسعه چهارم، پنجم و ششم مواردي آمده است كه متاسفانه در هيچ كدام آنها، قانونگذار زمينه اجراي آن را فراهم نكرده و همواره وزراي محترم چه در گذشته و چه اكنون، دستگاه اجرايي و دولت مقصر قلمداد شده‌اند. اين در حاليست كه همه چيز در اختيار مجلس است و آن جاهايي كه دولت‌ها كوتاهي مي‌كنند، مجلس به عنوان قانونگذار حضور دارد و مي‌تواند اراده خودش را در بودجه ساليانه‌اي كه تصويب مي‌كند به مرحله ظهور برساند. اميدوارم در اين دوره نيز اين اتفاق در زمان باقي مانده بيفتد.

وي ادامه داد: در هر حال وظيفه ما اجراي قانون است؛ اجراي برنامه ششم توسعه، استقرار نظام ارجاع، تكميل پرونده الكترونيك سلامت، تلاش براي پيشگيري از بيماري‌هاي غيرواگير، تلاش در جهت عدالت در دسترسي به مركز بهداشتي، مركز درماني، متخصص، دارو و تجهيزات پزشكي است. در عين حال وظيفه‌مان تلاش در مرز دانش است تا اينكه بتوانيم دانش‌آموزان، دانشجويان و دانش پژوهان بهتري را در تراز انقلاب اسلامي تربيت كنيم كه نه تنها براي كشور عزيزمان ايران، بلكه بتوانيم در اختيار جامعه بشري و جامعه جهاني قرار دهيم؛ اين يك اغراق نيست يك واقعيت است و همه ملت‌ها در تمام كشورها، استعدادها و نخبگاني دارند كه هنر حكومت‌ها مي‌تواند در شناسايي آنها و فراهم كردن رشد استعدادهاي آنها باشد.
همه باهم باشيم

وزير بهداشت در پايان صحبت‌هايش گفت: معتقدم اگر در ايران همه با هم باشند، مثل روزهاي اول پيروزي انقلاب، و خودخواهي‌ها، واگرايي‌ها، حسادت‌ها، قدرت طلبي‌ها، برتري جويي‌ها، كينه و نفرت در بين‌مان نباشد، طبيعي است كه حتما موفق مي‌شويم ولازم است مهم‌ترين وظيفه انساني كه همان فراهم كردن شرايط برابر است از جمله براي استعدادهاي جامعه، انجام دهيم. بنابراين مهم‌ترين وظيفه ما در حوزه سلامت نيز علاوه بر رويكرد بهداشت و در ادامه آن درمان كه باعث رفاه و آسايش و آرامش مردم عزيز خواهد شد، توجه به استعدادها و موقعيت آنهاست چه در داخل و چه در بيرون از مرزها. ان شاءالله كه بتوانيم افرادي شايسته، انسان دوست، فروتن، فرهيخته، عالم و ماهر تحويل جامعه ايراني دهيم. مقاله آشنايي با بيمه سلامت ايرانيان و نحوه ثبت نام بيمه سلامت را مطالعه نماييد .

منبع : ايسنا


منبع : تشريح دستاوردهاي 40 ساله سلامت توسط وزير بهداشت

هيواتك , سامانه مشاوره هيواتك , رفع مشكلات رايانه , رفع مشكلات موبايل , رفع مشكلات اينترنت , پاسخگويي به سوالات كامپيوتري , پاسخگويي به سوالات رايانه اي , پاسخگويي به مشكلات رايانه اي , سامانه رايانه كمك هيواتك , رايانه كمك هيواتك , رايانه كمك تلفني ,مشاوره خريد موبايل , رفع مشكلات كامپيوتري , مشكلات كامپيوتري تلفني , مشاوره خريد لپ تاپ ,معرفي پيام رسان تلگرام و نحوه عضويت , خاموش شدن چراغ اينترنت مودم و قطع و وصل شدن اينترنت , روش هاي پاكسازي فايل هاي اضافي اندرويد , معرفي شبكه اجتماعي اينستاگرام و عضويت , علت وصل نشدن كامپيوتر به اينترنت در ويندوز 7 , رفع مشكل دانلود نكردن در گوشي ها, چگونه آيفون را ريست فكتوري كنيم , علائم سوختن كارت گرافيك كامپيوتر , از بين بردن ويروس شورت كات در ويندوز , وقتي آيفون هنگ ميكند چه بايد كرد؟ , راهنماي اتصال گوشي موبايل به تلويزيون , معرفي پيام رسان گوگل الو ويژگي هاي آن , رفع مشكل ورود به اينستاگرام , اتصال به كامپيوتر ديگران از طريق اينترنت , بررسي و رفع مشكل نصب زاپيا براي ويندوز , مزيت ويندوز فون نسبت به اندرويد , چگونه تيك دوم تلگرام را برداريم؟ , حالت روح تلگرام چيست؟ , رفع مشكل باز نشدن عكس در اينستاگرام , علت قطع شدن واي فاي مودم چيست ؟ , چگونه اينترنت همراه اول را فعال كنيم؟ , فعال سازي اينترنت همراه ايرانسل , راهنماي تنظيمات اينترنت همراه رايتل , رفع مشكل صفحه آبي مرگ ويندوز 7 , چگونه مي توان فهميد چه كساني از اينستاگرام من بازديد كرده اند ؟ ,دليل باز نشدن سايت با اينترنت گوشي , آموزش هارد ريست و سافت ريست ويندوز فون , نحوه ديدن مشخصات كامپيوتر , راهنماي دانلود عكس از اينستاگرام , هيواتك به رفع مشكلات رايانه كمك مي كند , جلوگيري از دانلود خودكار در تلگرام , راهنماي ثبت نام در سايت سوابق بيمه تامين اجتماعي ,راهنماي ثبت نام اينترنتي جواز كسب , راهنماي تغيير شماره تلفن تلگرام , راهنماي عضويت در كتابخانه ملي , چگونه گروه تلگرام را مخفي كنيم , راست چين كردن در اكسل و راست به چپ كردن نمودار در اكسل , پيگيري وضعيت نظام وظيفه و ورود به سامانه سخا , رفع مشكل تايپ همزمان فارسي و انگليسي در ورد , علائم خرابي پاور و تست سالم بودن پاور , فارسي كردن اعداد در ورد و اعداد فارسي در اكسل , حذف پيام ارسالي در تلگرام و حذف استيكر در بروز رساني تلگرام , آموزش ثبت رسمي كانال تلگرام در سايت ساماندهي وزارت ارشاد , نمايش اطلاعات گوشي اندرويد و اطلاعات سخت افزار گوشي , پاك كردن آدرس هاي تايپ شده و حذف تاريخچه مرورگر فايرفاكس ,اجراي برنامه هاي قديمي در ويندوز 10 و 8 , روش هاي جستجو در گوگل و نحوه صحيح سرچ ,معرفي مشخصات گوشي موبايل نوكيا 6 اندرويدي , نحوه پاك كردن تاريخچه جستجو ها در اينستاگرام و پاك كردن هشتگ ها , بلاك كردن در اينستاگرام بدون اطلاع افراد و پاك كردن كامنت آنها , مجموعه ترفند هاي اينستاگرام كه شايد به دردتان بخورد ! , مخفي كردن انلاين تلگرام و اخرين بازديد تلگرام , آشنايي با سامانه ابلاغ قضايي ثنا قوه قضاييه , راه حل ساده مشكلات متداول ويندوز ، آفيس و اينترنت , روش دانلود درايور كارت گرافيك اينتل و نصب كارت گرافيك آنبورد , راه حل مشكلات متداول سخت افزاري كامپيوتر , آشنايي با وظايف سازمان بازرسي كل كشور و ثبت شكايت اينترنتي , از عضو شدن خودكار در كانال تلگرام و تبليغات خودكار تلگرام جلوگيري كنيد , مشكلات گوشي آيفون در زمان هنگ كردن و كند شدن را رفع كنيد , ويژگي هاي جديد تلگرام دسكتاپ و آپديت تلگرام دسكتاپ , تماس صوتي و تصويري رايگان با نرم افزار مكالمه تصويري ايمو , روش هاي سريع كاهش حجم عكس و تغيير سايز تصوير در ويندوز , آموزش پرينت گرفتن دو صفحه در يك صفحه در ورد , ترفند هاي اينستاگرام را شناخته و به كاربر حرفه اي اينستاگرام تبديل شويد , راهنماي استفاده از ماشين حساب ويندوز 7 , جلوگيري از هك واي فاي مودم d-link دي لينك , تشخيص بلاك شدن در تلگرام و خارج شدن از بلاك در تلگرام , رفع مشكلات قطع و وصل شدن اينترنت هاي ADSL و اينترنت هاي موبايل , مجموعه مشكلات گوشي هاي موبايل , انتخاب يك رمز عبور قوي و ويژگي هاي يك پسورد خوب , راهنماي عضويت در سايت نورمگز پايگاه مجلات تخصصي نور , معرفي مشخصات گوشي موبايل گلكسي اس 8 سامسونگ , نحوه به اشتراك گذاشتن اينترنت گوشي با هات اسپات , معرفي گوشي هاي تاشو موجود در بازار موبايل , چگونه مسير دانلود ويندوز را تغيير دهيم , بازيابي سند از دست رفته ورد با ذخيره اتوماتيك اتو سيو , آموزش استوري در اينستاگرام , نحوه حذف اكانت اينستاگرام و پاك كردن حساب كاربري اينستاگرام , معرفي قابليت پخش زنده در اينستاگرام و لايو استوري , راهنماي نصب فونت در ويندوز و اضافه كردن فونت ويندوز 7,8,10 , نشانه هاي سوختن هارد و خرابي هارد ديسك كامپيوتر , استفاده همزمان از چند اكانت اينستاگرام در يك گوشي , روش هاي كم كردن صداي فن كامپيوتر , نحوه آپديت اندرويد 6 براي گلكسي اس 5 سامسونگ ,

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 44

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 446
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 4
  • بازدید امروز : 608
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 138
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 18
  • بازدید هفته : 1189
  • بازدید ماه : 1899
  • بازدید سال : 19386
  • بازدید کلی : 459622
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی