loading...

گروه مشاوره رايانه ، تلفن همراه

هيواتك سامانه تخصصي رايانه كمك تلفني و مشاوره تلفن همراه , مشكلات موبايل , مشكلات رايانه و لپ تاپ , مشكلات اينترنت و شبكه هاي اجتماعي است.

بازدید : 264
11 زمان : 1399:2

محمدجواد آذري جهرمي - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - در نخستين روز هفته به صورت آنلاين به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وي در بخشي از سخنانش با بيان اينكه براساس برنامه‌ مصوب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي تا پايان برنامه ششم خانوارها بايد از اينترنت ۲۰ مگابيت بهره‌مند شوند، گفت: تكنولوژي ما ADSL است و پنج درصد ظرفيت مشتركان ما مي‌توانند ۱۶ مگابيت برثانيه خدمات دريافت كنند. مفهوم ۲۰ مگ اين است كه بايد تكنولوژي تغيير كند و به سمت VDSL يا FTTH حركت كنيم. شركت‌ها را هم براي استفاده از ظرفيت بورس و جذب سرمايه خارجي جهت سرمايه‌گذاري در اين حوزه تشويق كرده‌ايم. اميدواريم تا پايان سال ۹۷ بيش از ۲ ميليون پورت پرسرعت سرويس دهد.

محمدجواد آذري جهرمي - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - در نخستين روز هفته به صورت آنلاين به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وي در بخشي از سخنانش با بيان اينكه براساس برنامه‌ مصوب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي تا پايان برنامه ششم خانوارها بايد از اينترنت ۲۰ مگابيت بهره‌مند شوند، گفت: تكنولوژي ما ADSL است و پنج درصد ظرفيت مشتركان ما مي‌توانند ۱۶ مگابيت برثانيه خدمات دريافت كنند. مفهوم ۲۰ مگ اين است كه بايد تكنولوژي تغيير كند و به سمت VDSL يا FTTH حركت كنيم. شركت‌ها را هم براي استفاده از ظرفيت بورس و جذب سرمايه خارجي جهت سرمايه‌گذاري در اين حوزه تشويق كرده‌ايم. اميدواريم تا پايان سال ۹۷ بيش از ۲ ميليون پورت پرسرعت سرويس دهد.

نمي‌خواهم رييس‌جمهور شوم

او همچنين درباره شايعاتي كه درباره تمايل او به رئيس‌جمهور شدن مطرح شده بود، اظهار كرد: مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي فصل‌الخطاب تكاليف دستگاه‌هاست. مثلا در حوزه پيام‌رسان بومي عده‌اي علاقه‌مندند بگويند كار وزارت ارتباطات است. اما وظيفه صرفا ايجاد زيرساخت است و اعتمادسازي و كاربرد و ترويج وظيفه ما نيست و معلوم است وظيفه كيست. وقتي مي‌گوييم ديگران وظايف‌شان را انجام دهند، مي‌گويند مي‌خواهد رييس‌جمهور شود. نه تا به حال به رياست جمهوري فكر كرده‌ام، نه ايده‌اي براي رياست جمهوري دارم. دربي قبلي هم ورزشگاه بودم، چون پسرانم علاقه‌مندند. حالا چون رييس فيفا آمده است مي‌گويند رفته است كه ديده شود.

او درباره آخرين وضعيت تحول دولت الكترونيكي نيز اظهار كرد: وزارت ارتباطات اقدامات فني لازم را انجام داده است. اما بحث چرخه و فرآيند اين دولت الكترونيك، در سازمان‌هاي دولتي ايرادهايي دارد. اينكه هر سازمان يك لينك را در پنجره دولت الكترونيك قرار دارد، نمي‌تواند مفهوم دولت الكترونيكي را محقق كند. آن چيزي كه بايد انجام شود اين است كه زنجيره خدمات در ادارات تعريف شود تا مردم دچار سرگرداني در ادارات نشوند.

اجرا شدن رجيستري براي شيائومي

حسين فلاح جوشقاني - رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي- از اجراي طرح احراز اصالت تجهيزات داراي سيم‌كارت ( رجيستري ) براي نشان شيائومي خبر داد و گفت: در راستاي حفظ حقوق مشتركان و جلوگيري از فروش گوشي‌هاي قاچاق به جاي گوشي‌هاي قانوني به مردم، همزمان با اجراي طرح احراز اصالت تجهيزات داراي سيم‌كارت براي نشان‌هاي «سوني» و «تكنو» از شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۶ نشان «شيائومي» هم مشمول اين طرح مي‌شود.

لزوم شكل‌گيري فضاي مجازي در سكوهاي بومي

سيدابوالحسن فيروزآبادي - رييس مركز ملي فضاي مجازي- هم در همايش علمي تخصصي افتا درباره كلان داده و اينترنت اشياء، با تاكيد بر لزوم ملي شدن خدمات فضاي مجازي و اينكه در صورت خودكفايي در اين حوزه به عنوان يك ملت هويت خواهيم داشت، اظهار كرد: در غير اين صورت به اتباع ملت‌هاي ديگر تبديل مي‌شويم و به جاي افراد ايراني، افراد تلگرامي و واتس‌اپي ايجاد مي‌شوند. موتورهاي جست‌وجو، شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌ها، شبكه ارتباطي اي‌ميل و خدمات ابري بايد حتما ملي شوند.

وي با بيان اينكه ما در حوزه خدمات ابري اولويت را بر پلت‌فرم‌ها گذاشتيم، افزود: ما در هيچ يك از خدمات ابري خودكفا نيستيم. حتي در شبكه اجتماعي سرگرمي هم برروي يك شبكه عقب‌افتاده مانند تلگرام هستيم .عقب‌افتاده از اين جهت كه مربوط به پيش‌ از شكل‌گيري فضاي مجازي است و از امكانات الكترونيكي استفاده مي‌كند، نه هويت مشخصي دارد و در كانال‌هايش اجازه مي‌دهد مطالب به بحث گذاشته شود.

به گفته او در فضاي جديد مجازي ما مجبوريم از سكوهاي بومي (پلت‌فرم‌ها)، ماشين‌هاي جست‌وجوي بومي و پيام‌رسان هاي ايراني استفاده كنيم. دولت مصمم است تا سازوكار حمايت از توليد پلت‌فرم‌هاي خدمات پايه را فراهم كند تا با مشاركت آگاهانه مردم و بخش خصوصي اين سكوهاي ارتباطي توليد شود.

رضا جواهري - رييس مركز مديريت راهبردي افتا - هم در اين همايش با اشاره به اينكه حضور در فضاي مجازي مستلزم آموزش و آگاهي‌رساني است گفت: دانلود و استفاده از نرم‌افزارهاي كِرَك‌شده، قفل شكسته و رايگان موجب شده است تا حملات در فضاي مجازي افزايش يابد. بدافزارها و ويروس‌ها در فضاي مجازي به راحتي با استفاده از فلش‌ها وUSB ها جابجا مي‌شوند و سازمان ها و مردم بايد بسيار مراقب اين موضوع باشند.

رشد چهار رتبه‌اي در شاخص‌هاي IDI

محمدجواد آذري جهرمي -وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات- همچنين در مراسم هفتمين جشنواره ملي ارتباطات و فناوري اطلاعات(فاوا) و يكصد و چهل و يكمين سالگرد تاسيس وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كه روز دوشنبه‌ برگزار شد، با بيان اينكه ايران از نظر شاخص‌هاي IDI شاهد چهار رتبه رشد بوده است، خاطرنشان كرد: اين درحالي‌ است كه در سال گذشته پوشش شبكه در كشور 62 درصد بوده است كه امسال با رشد قابل توجهي كه در اين حوزه رخ داده است.

وي با تاكيد بر ضرورت تحقق دولت الكترونيكي براي مبارزه با فساد اداري، اظهار كرد: نگذشتن از كساني كه ذهن مردم و اعتماد مردم را خدشه‌دار كرده‌اند، بسيار مهم است، اما مهم‌تر از آن اين است كه نگذاريم جوانانمان كه در يك پست اداري با اختيارات لازم قرار دارند به فساد آلوده شوند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين با بيان اين‌كه من وزير ارتباطات بخشي از انرژي خود را براي اتصال دو دستگاه به يكديگر صرف كرده‌ام و هنوز موفق نشده‌ام، گفت: آخرين بهانه‌اي كه آورده مي‌شود بحث امنيت است در حالي كه بزرگترين اقدام ضد امنيتي همين به اشتراك نگذاشتن اطلاعات بين دستگاهي است.

مشكل پيام‌رسان‌ها با وام حل نمي‌شود

جهرمي همچنين در جمع خبرنگاران، با بيان اينكه عقلاي كشور در شوراي عالي فضاي مجازي سندي را طراحي كردند كه بندهاي مختلفي دارد اظهار كرد: اينطور نيست كه با اعطاي وام مشكل حل شود، مشكل پيام‌رسان‌ها فقط مشكل مالي و حتي اعتمادي نيست. مردم بايد از پيام‌رسان‌هاي بومي استفاده كنند، كسب‌وكارشان را روي خدمات بومي بياورند كه امنيت بيش‌تر، كيفيت بهتر و سرعت بالاتري داشته باشد.

وي با بيان اين‌كه پيام‌رسان‌ها هم بايد براي بهبود كيفيت خود كار كنند و شفاف باشند، اظهار كرد: ما از پيام‌رسان‌ها انتظار نداريم كه از همان ابتدا در ترازهاي يك بين‌المللي باشند اما بايد كارشان را پيش ببرند و از كسب‌وكارهاي داخلي حمايت كنند. كانال‌هايي كه در پيام‌رسان‌هاي خارجي نام داشته و ثبت شدند و داراي شناسنامه هستند، وقتي مي‌خواهند وارد پيام‌رسان بومي شوند بايد با فعاليتشان با هماهنگي وزارت ارشاد تسهيل شود. همچنين پيام‌رسان‌ها بايد نسبت به درخواست‌هاي خارج از ضوابط و مقررات محكم و پاسخگوي حريم خصوصي مردم باشند.

مشكل آنتن‌دهي اپراتورها چيست؟

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره مشكلات آنتن‌دهي اپراتورها، اظهار كرد: با توجه به محدوديت‌هايي كه از سمت ساكنين مناطق شهري وجود دارد مشكلاتي در زمينه‌ي آنتن‌دهي اپراتورها وجود دارد. نبود يك ادبيات واحد بين شهرداري و اپراتورها باعث مي‌شود نقاطي كه بايد براي زدن سايت اختصاص يابد، در اختيار اپراتورها قرار نگيرد يا بعضا مشاهده مي‌شود در برخي از مناطق شهري سايتي نصب شده و ساكنان آن منطقه به دادگاه شكايت كردند.

آذري جهرمي ادامه داد: وقتي سايت جمع‌آوري شود، اپراتورها دچار مشكل خواهند شد. شايد در ۱۰۰ روز اخير ما ۴۰ حكم جمع‌آوري سايت‌هاي موبايل در تهران را داشتيم. با جمع‌آوري سايت و خاموش كردن برق‌اش اولين اتفاقي كه مي‌افتد اين است كه پوشش منطقه دچار مشكل مي‌شود. براي اين موضوع كارگروهي بين سازمان تنظيم مقررات ارتباطات و معاونت امور شهرداري تهران شكل گرفته است كه به يك گفتمان واحد برسيم و مشكلات را حل كنيم.

ممكن است تلگرام فيلتر شود

اما فضاي انحصاري ايجادشده در تلگرام موجب شده با فيلترينگ اين پيام‌رسان و يا اختلال سراسري هرچند كوتاه، كسب‌وكارهايي كه وابستگي زيادي به آن دارند، دچار مشكل شوند. از اين رو گاهي زمزمه‌هايي مبني بر فيلتر تلگرام با همين دلايل شنيده مي‌شود اما ظاهرا هنوز تصميم قطعي درباره آن گرفته نشده است. سيدابوالحسن فيروزآبادي، با اشاره به بر احتمال رفع فيلتر توييتر اظهار كرد: ما دايم فضاي مجازي را بررسي مي‌كنيم. درباره توييتر هم بررسي‌ها در حال انجام است و احتمال اينكه در سال آينده اين اتفاق بيفتد، بايد بررسي شود.

وي همچنين با تاكيد بر مضرات فضاي انحصاري تلگرام، در پاسخ به اينكه آيا احتمالي مبني بر لزوم فيلتر تلگرام وجود دارد، بيان كرد: اگر به اين نتيجه برسيم، اين كار را انجام مي‌دهيم و احتمال آن وجود دارد. البته در اين راه خود مردم هم بايد بررسي كنند كه كسب و كارها و خدمات آموزشي و جدي خود را بر بستر خارجي صورت ندهند. زيرا به هر حال بستر خارجي به دليل عدم تبعيت از قوانين جمهوري اسلامي هر لحظه امكان دارد كه به طور موقت يا دائم فيلتر شود. به همين دليل توصيه ما اين است كه مردم و خصوصا پايگاه‌هايي كه كاربر زيادي دارند، حتما در يك پيام‌رسان ايراني ارائه خدمت داشته باشند.

در برخورد با ارزهاي ديجيتالي محتاط باشيد

اقبال نشان دادن به ارزهاي ديجيتالي مسوولان بانكي را هم وادار كرده كم‌كم تصميمي درباره نحوه برخورد با اين ارزهاي نسبتا تازه به دوران رسيده بگيرند. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اخيرا از پياده‌سازي آزمايشي اولين ارز ديجيتالي كشور توسط پست‌بانك خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود ارتباطات و فناوري اطلاعات در عرصه بانكداري و نظام مالي كشور و نيز ظرفيت بالاي جوانان كشور، در جلسه‌اي كه با هيئت مديره پست‌بانك ايران داشتم، مقرر شد اين بانك با اعلام فراخوان و شناسايي نخبگان كشور در اين عرصه، اولين ارز ديجيتال طراحي‌شده را به صورت آزمايشي پياده‌سازي و اين مدل را براي بررسي و تاييد به نظام بانكي كشور عرضه كند.

در اين راستا ابوالحسن فيروزآبادي درباره تصميماتي كه در حوزه استفاده از ارزهاي ديجيتالي و ورود به اين حوزه گرفته شده اظهار كرد: ما در مركز ملي فضاي مجازي در حال بررسي اين موضوع هستيم و به طور مفصل جلسات مشتركي با بانك مركزي داريم.

البته فيروزآبادي ورود به عرصه ارزهاي ديجيتال مانند بيت‌كوين كه هنوز توسط مسوولان بانكي تاييد نشده‌اند را توصيه نكرده و بيان كرد: به دليل اينكه روي رنجيره بازار ارز مجازي در كشور هيچ‌گونه كنترل و مديريتي وجود ندارد و در حقيقت صراف‌هايي كه به اين فعاليت مبادرت مي‌كنند، مجوز ندارند نظر و توصيه‌مان به مردم اين است كه به هيچ وجه فعلا وارد اين فضا نشوند تا سياست و مقررات خود را در از حوزه اعلام كنيم.

جريمه چهار ميلياردي اپراتورها به دليل لو رفتن شماره كاربران

آشكار شدن اين موضوع كه شماره‌هاي مشتركين دو اپراتور هنگام استفاده از اينترنت همراه و ورود به برخي سايت‌ها، در اختيار سايت پذيرنده قرار گرفته است، موجب شد اين اپراتورها به دليل عدم اهتمام در حفظ اطلاعات مشتركين، ۴۰ ميليارد ريال جريمه شوند.

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در اين خصوص اعلام كرد: گزارشات واصله از مشتركين اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل حاكي از آن بود هنگام استفاده كاربران از اينترنت همراه و ورود به برخي سايت‌ها، شماره مشتركين در اختيار سايت پذيرنده قرار گرفته است. پس از احراز تخلف صورت‌گرفته، ضمن اخطار به اپراتورهاي تلفن همراه، خطاي مورده اشاره رفع و با نظر به لزوم بررسي بيشتر و انجام تنظيمات امنيتي كامل‌تر، اين سرويس در حال حاضر متوقف شده است.

بنابراين با عنايت به گزارش مركز ماهر و توضيحات ارائه‌شده از سوي اپراتورهاي تلفن همراه، نقض هدفمند حريم خصوصي مشتركين توسط اپراتورهاي مذكور رخ نداده است ولي اشتباه و كاستي اپراتورهاي تلفن همراه در كنترل موضوع و مشكلاتي كه در تنظيمات اين سرويس توسط شركت‌هاي طرف قرارداد اپراتور وجود داشته، موجب سوءاستفاده شده است. بر اين اساس، بنابر مفاد موافقت‌نامه پروانه اپراتورهاي تلفن همراه، شركت خدمات ارتباطي ايرانسل و شركت ارتباطات سيار ايران هريك مشمول جريمه و به ميزان حداكثر ۲۰ ميليارد ريال شدند.

خواند مقاله هاي سامانه همتا , نرم افزار همتا ، فعال سازي گوشي در سامانه همتا و انتقال مالكيت گوشي و رجيستري گوشي مسافرتي را به شما عزيزان توصيه مي كنيم .

منبع : ايسنا


منبع : رجيستري برند جديد و جريمه چهار ميلياردي اپراتورها

هيواتك , سامانه مشاوره هيواتك , رفع مشكلات رايانه , رفع مشكلات موبايل , رفع مشكلات اينترنت , پاسخگويي به سوالات كامپيوتري , پاسخگويي به سوالات رايانه اي , پاسخگويي به مشكلات رايانه اي , سامانه رايانه كمك هيواتك , رايانه كمك هيواتك , رايانه كمك تلفني ,مشاوره خريد موبايل , رفع مشكلات كامپيوتري , مشكلات كامپيوتري تلفني , مشاوره خريد لپ تاپ ,معرفي پيام رسان تلگرام و نحوه عضويت , خاموش شدن چراغ اينترنت مودم و قطع و وصل شدن اينترنت , روش هاي پاكسازي فايل هاي اضافي اندرويد , معرفي شبكه اجتماعي اينستاگرام و عضويت , علت وصل نشدن كامپيوتر به اينترنت در ويندوز 7 , رفع مشكل دانلود نكردن در گوشي ها, چگونه آيفون را ريست فكتوري كنيم , علائم سوختن كارت گرافيك كامپيوتر , از بين بردن ويروس شورت كات در ويندوز , وقتي آيفون هنگ ميكند چه بايد كرد؟ , راهنماي اتصال گوشي موبايل به تلويزيون , معرفي پيام رسان گوگل الو ويژگي هاي آن , رفع مشكل ورود به اينستاگرام , اتصال به كامپيوتر ديگران از طريق اينترنت , بررسي و رفع مشكل نصب زاپيا براي ويندوز , مزيت ويندوز فون نسبت به اندرويد , چگونه تيك دوم تلگرام را برداريم؟ , حالت روح تلگرام چيست؟ , رفع مشكل باز نشدن عكس در اينستاگرام , علت قطع شدن واي فاي مودم چيست ؟ , چگونه اينترنت همراه اول را فعال كنيم؟ , باز كردن قفل گوشي اندرويد , فراموش كردن اپل آيدي , دلايل كند بودن ويندوز 10 ,مك فيلتر در مودم دي لينك , آپديت تلگرام 4.5 , آموزش تغيير رمز جيميل , حل مشكل ماندن روي لوگو اپل , پر شدن حافظه آيفون , ارور 3194 هنگام ريستور آيفون , ويرايش جيميل و تغيير شماره تلفن جيميل , راهنماي نرم افزار اندرويد سامانه ثنا , فراموش كردن سوالات امنيتي اپل آيدي , فعال كردن Find My iPhone , پيدا كردن گوشي آيفون دزديده شده , چگونه كش تلگرام را پاك كنيم ؟ ,دادن مك ادرس به مودم tp-link , مك فيلترينگ مودم زايكسل , نصب كارت صدا , عمودي نوشتن در ورد , ريكاوري عكسهاي پاك شده تلگرام , ارور ساخت اكانت اينستاگرام , باز كردن قفل گوشي سامسونگ , پاك كردن other ايفون , رفع مشكل قطع شدن صدا در ويندوز ( ويندوز7 , 8.1 , 10 ), مشكل روشن نشدن آيفون , تشخيص گوشي قاچاق از گوشي اصل , كد تست گوشي سامسونگ ( كد هاي مخفي سامسونگ ) , فارسي كردن زبان اينستاگرام , فعال سازي و لغو رومينگ همراه اول ,مسدود كردن تماس هاي دريافتي ايفون , حذف اپل آيدي , گذاشتن پيام ثابت در لايو استوري , آنبلاك كردن در اينستاگرام , چگونه كلش را سيو كنيم ؟ , دو قراردادي كه آتيه‌سازان را با مشكل مواجه كرد , خانه‌هاي روستايي بيمه مي‌شوند , صرف‌نظر از درآمد مالياتي به بهاي افزايش ضريب نفوذ بيمه ,ماجراي تلگرام ويروسي چه بود؟ , بعد از سرقت يا گم شدن گوشي همراه بايد چكار كنيم؟ , نسخه به‌روزرساني شده براي آيفون‌ها منتشر شد , كدام شهرها زودتر به اينترنت ۵G مجهز مي‌شوند؟ ,آئين‌نامه حمايت‌هاي قضايي از دانشجويان ابلاغ شد , شكايت از تعيين سقف حقوق براي مقامات و مديران دولتي , منابع درمان تامين اجتماعي را به خزانه نريزيد , گلايه كارگران از مجلس به‌خاطر مصوبه ضد تأمين اجتماعي در بودجه ۹۷ , كاهش 4.4 درصدي موجودي پرونده هاي دادگستري استان كرمان , تسك ميران، وارد كننده قانوني و رسمي محصولات MI در ايران , رجيستري تبلت پس از رفع موانع واردات , شيائومي مشمول رجيستري شد , عرضه قانوني محصولات برند MI در ايران

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 44

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 446
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • بازدید امروز : 132
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 167
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 24
  • گوگل دیروز : 24
  • بازدید هفته : 984
  • بازدید ماه : 669
  • بازدید سال : 18156
  • بازدید کلی : 458392
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی